Waarom een goede FAQ-pagina belangrijk is voor je website (deel 1)

Elk bedrijf krijgt te maken met klanten die steeds opnieuw dezelfde vragen stellen. En daar verlies je als ondernemer veel tijd mee. De oplossing? Zorg ervoor dat je website over een goeie FAQ-pagina beschikt. Da’s een pagina met veelgestelde vragen waarop je kort en duidelijk antwoorden geeft op de meest gestelde vragen. Niets dan voordelen!

1) Je bespaart tijd en geld

Klanten die op jouw FAQ pagina de antwoorden vinden op hun vragen, storen jou niet meer met tijdrovende telefoontjes en mails. Jij kan je concentreren op je zaak. Time is money!

2) Klanten zien jou als de expert in jouw gebied

Door je expertise tentoon te spreiden via een FAQ-pagina, bouw je een vertrouwensband op met klanten. Zij zien jou als dé expert die hun problemen zal oplossen. Zo bouw je legitimiteit op, en da’s zeker voor starters noodzakelijk. Zorg er wel voor dat je info accuraat en up to date is!

3) Je verkoop stijgt erdoor

It’s all about conversion. Als je FAQ pagina ervoor zorgt dat klanten naar de juiste (verkoops)pagina’s worden gestuurd, dan zorg je voor meer conversie en dus meer verkoop. Via een FAQ zullen ze de weg naar je fysieke winkel of onlineshop nog beter vinden. Bovendien krijgen ze meer van je website te zien als je slimme links plaatst.  

4) Je boost je SEO-resultaten

Een FAQ kan de sleutel zijn tot een betere SEO voor je website. Problemen die in verschillende bewoordingen geformuleerd en opgelost worden én het gebruik van de meest relevante keywords zorgen ervoor dat mensen via Google sneller op jouw site terechtkomen.

Benieuwd naar hoe je een goeie FAQ pagina opstelt? Surf dan zeker binnenkort terug naar de Axon website voor deel 2 over FAQ’s!