Hoe is een horecazaak gebaat met een contactcenter? 3 redenen!

’s Morgens de mise en place verzorgen, schoonmaken, klanten vriendelijk ontvangen, tijdig voorzien van heerlijke dranken en maaltijden, bestellingen plaatsen ... Je hebt je handen vol als horeca-uitbater met het bieden van een onberispelijke klantenservice en bent druk bezig met de voorbereidingen van de feestdagen. Maar wist je dat een contactcenter jou tijdens drukke periodes kan ontzorgen?

1. Bied je klanten een uitstekende service 

Veel klanten bellen voor de reservatie van een tafel tijdens de openingsuren, wat vaak op het moment van de ochtend-, middag- of avondshift is. Je hebt je handen vol met het dragen van borden, het inschenken van dranken en het afrekenen van klanten. Daarom lukt het vaak niet om de telefoon op te nemen, met ontevreden bellers tot gevolg. Om die uitstekende service te blijven bieden, schakel je een contactcenter in die inkomende telefoons voor jou opvangt. Onze contactmedewerkers staan bellers te woord en boeken tafels in indien mogelijk. Is het restaurant volzet? Dan wijzen we hen vriendelijk af, waardoor de reservatie van jouw klanten enkel snel en efficiënt verloopt.


2. Snelle hulp zorgt voor positieve reviews

Wie een tafeltje wil reserveren kan dat vaak online doen via een reservatieformulier, maar in sommige restaurants is dat niet mogelijk. Niets vervelender dan een telefoon die blijft rinkelen! Bellers die geen antwoord krijgen, gaan dan maar op zoek naar een ander restaurant. Doordat de telefoon altijd opgenomen wordt in het contactcenter zijn klanten tevreden van de snelle service. Krijgen ze daarnaast nog eens smakelijk eten voorgeschoteld, dan is de overstap naar het geven van een positieve review snel gemaakt! 


3. Geniet van vrije dagen en periodes

Een telefoon kan je niet zomaar uitzetten, waardoor je soms gestoord wordt op vrije dagen en vakanties. Met de hulp van een contactcenter geef je jouw klanten zélfs op sluitingsdagen en tijdens verlofperiodes een vriendelijk antwoord. Kom je terug van vakantie? Dan zal de reservatielijst gewoon te raadplegen zijn. Als dat niet handig is!

Heb jij een horecazaak en ben je op zoek naar een partner voor inkomende telefoons?

Axon helpt je graag verder! Op vaste dagen, tijdstippen of eenmalig voor een verlofperiode. Contacteer ons voor meer informatie over onze diensten voor horeca-uitbaters.

 

Ik neem contact op