De bedrijfsdrukte van de feestdagen trotseren

De bedrijfsdrukte van de feestdagen trotseren

Iedereen neemt verlof, de zoektocht naar cadeautjes is gestart en de supermarkten lopen vol. Dat kan maar één ding betekenen: de feestdagen zijn in aantocht! Het hele land bevindt zich even in extase, en bij jouw werknemers is dat niet anders. Ook zij willen volop genieten van deze familiemomenten en willen er even tussenuit. Jij als zaakvoerder gunt hen dat volledig. Toch zijn de feestdagen voor veel bedrijven een moeilijke periode. De vraag naar je producten of diensten stijgt, en net op dat moment verlaten je werknemers tijdelijk het schip.
 

Iedereen viert feest!

Iedereen snelt naar de winkel of bestelt massaal op het internet om de cadeaulijstjes volledig af te werken. De ene stelt een volledig menu samen, de andere haalt een kerstboom in huis. Tijdens de feestdagen is er heel wat bedrijvigheid, en hoe kan het ook anders? Iedereen is in zijn nopjes. Veel bedrijven voelen die drukte en pikken daar graag een graantje van mee. Bol.com levert sneller dan het licht, veel traiteurs draaien overuren en ook de elektrowinkels verwelkomen veel klanten. Mensen gaan alle richtingen uit, en misschien komen ze ook wel bij jou terecht. 

Je werknemers gaan er even tussenuit

Je werknemers zijn uit hetzelfde hout gesneden. Ook zij nemen enkele dagen verlof zodat ze de nodige voorbereidingen kunnen treffen voor de feestdagen. Je team wordt met de dag kleiner, maar de vraag naar je producten en diensten kent geen terugval. Integendeel, sommige bedrijven kunnen net op extra inkomsten rekenen. Houston, we have a problem! Het ziet ernaar uit dat je het niet zal kunnen bolwerken en als zaakvoerder zit je met je handen in je haar. 

Toch bereikbaar zijn tijdens de feestdagen?

Je werknemers vragen om alsnog een handje toe te steken is een optie, maar vaak stuit je op weerstand en dat komt je bedrijf op lange termijn waarschijnlijk niet ten goede. Je klanten links laten liggen en je inkomsten laten varen is uiteraard ook geen optie. Dat druist immers in tegen je ondernemersmentaliteit en het kan je je bedrijf kosten. Klanttevredenheid zorgt er namelijk voor dat je klanten terug bij jou aankloppen. Eén kleine misstap kan dus een hap in je klantenbestand betekenen. Veel zaakvoerders beslissen tot slot om alles zelf in goede banen te leiden, maar vaak is dat geen realistisch gegeven. Moet je het dan maar gewoon de vrije loop laten gaan? Nee! Gelukkig kan Axon je hierbij helpen. 

Over Axon

Axon is een contactcenter en houdt jouw bedrijf op volle kracht wanneer je werknemers even afwezig zijn. Ons team werkt dag en nacht zodat jouw bereikbaarheid tijdens deze drukke dagen helemaal op punt staat.  Die extra bestellingen of aanvragen grijp je zorgeloos met beide handen, want wij staan permanent voor je klaar. Net zoals je team onbezorgd genieten van het eindejaar met je familie en vrienden? Schakel een contactcenter in om je bedrijf te ondersteunen en start het nieuwe jaar met een schone lei.  

Genieten van de feestdagen én je klanten te woord blijven staan? Dat doe je met Axon. 

Contact