Privacy policy

Privacybeleid Axon

Wij zijn er ons van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Op deze pagina laten we u weten welke gegevens we verzamelen als u met Axon in contact komt, waarom we deze gegevens verzamelen en hoe we hiermee uw gebruikservaring verbeteren.

Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Axon. U dient zich ervan bewust te zijn dat Axon niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van onze diensten, geeft u aan het privacybeleid te accepteren.

Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van de diensten van Axon, kunnen leiden tot wijzigingen in dit privacybeleid. Het is daarom raadzaam om regelmatig dit privacybeleid te raadplegen.

Welk soort data verzamelt Axon?

Axon verzamelt data op 2 niveaus die worden verstrekt via verschillende kanalen zoals website, mail, telefoon, sociale media, papier,…

  1. Gegevens ontvangen van de klant/opdrachtgever van Axon.

Dit omvat alle gegevens die nodig zijn voor Axon om het contract met de klant correct en efficiënt te kunnen uitvoeren. 

  1. Gegevens ontvangen van de zakenrelatie van de klant van Axon.

Dit kan zowel een eindklant, prospect, leverancier, … zijn. Axon fungeert hier dus als tussenpersoon tussen de klant van Axon en de zakenrelatie van desbetreffende klant.
Dit omvat enkel de relevante gegevens die absoluut noodzakelijk zijn voor het correct en efficiënt uitvoeren van het contract met de klant van Axon.
Alsook noodzakelijke data voor het beschermen van vitale belangen en/of verlenen van medewerking aan autoriteiten zoals politie of belastingautoriteiten.

Waar haalt Axon de gegevens?

Voor het uitvoeren van opdrachten met specifiek inkomend communicatieverkeer doet Axon beroep  op alle data die werd verstrekt door de klant/opdrachtgever en door alle zakenrelaties van de klant/opdrachtgever.
Dit kan zowel telefonisch als via andere media kanalen aan Axon worden verstrekt.

Voor het uitvoeren van opdrachten met specifiek uitgaand communicatieverkeer doet Axon enkel beroep op contactlijsten:
- ontvangen van de klant/opdrachtgever waarbij alle niet-relevante informatie wordt verwijderd.
EN/OF
- aangekocht bij gespecialiseerde organisaties die GDPR compliant zijn. M.a.w. organisaties die de Europese Privacy wetgeving sinds 25 mei 2018 naleven.

Wat gebeurt er met de verzamelde data?

- wordt bewaard bij Axon zolang dit nodig is voor een correcte en efficiënte uitvoering van het contract en zolang deze relevant is.
- enkel met de klant/opdrachtgever van Axon gedeeld.
- niet doorgegeven/doorverkocht aan derden.
- niet door Axon gebruikt voor commerciële doeleinden.

Uitzondering: Axon kan wel gegevens doorgeven aan verwerkers. Dit zijn personen en/of organisaties die ingeschakeld worden om in opdracht van Axon onze diensten te verrichten.  Alle verwerkers waarmee Axon samenwerkt zijn GDPR compliant.
Uiteraard worden enkel de relevante gegevens die absoluut noodzakelijk zijn voor het correct en efficiënt uitvoeren van het contract met de klant van Axon doorgegeven.

Is de verzamelde data goed beveiligd?

Axon heeft alle nodige maatregelen getroffen om al uw persoonlijke gegevens zo goed als mogelijk te beschermen tegen datalekken. 

Respecteert Axon de bel-me-niet-meer-lijst?

Bij alle opdrachten met specifiek uitgaand communicatieverkeer  waarbij Axon telefonisch contact opneemt, worden alle telefoonnummers op contactlijsten dagelijks gescreend met de bel-me-niet-meer-lijst. Axon beschikt hiervoor over een licentie.
Indien u geregistreerd staat op deze lijst kan u niet meer worden opgebeld voor commerciële acties.
Lees er hier alles over.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen/uitschrijven voor communicatie door Axon?

U kan uw gegevens steeds inkijken,  laten aanpassen of laten verwijderen uit onze bestanden, als er geen geldig tegenargument kan worden gegeven, ook als de data inmiddels gedeeld is met derde partijen.
U neemt hiervoor best contact met ons op via info@axon.be of bel 051/42 30 80.
Axon zal op elk verzoek  binnen de 30 dagen reageren. 

Wat gebeurt er bij een datalek?

Axon verplicht zich ertoe om elk vastgesteld datalek binnen 72 uur te melden, tenzij kan worden aangetoond dat het lek geen gevaar is voor de verzamelde persoonsgegevens.

Waar kan ik terecht voor klachten rond privacy?

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen via info@axon.be of bel 051/42 30 80.

Verhoog je efficiëntie

Een brochure, snel een telefoontje of liever een uitgebreide, persoonlijke babbel? Contacteer ons en ontdek hoe wij jou wegwijs maken in de customer experience wereld! 

Contacteer ons